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Com s’anomena la semisuma dels valors dels calats de proa i popa? / ¿Cómo se denomina la semisuma de los valores de los calados de proa i popa?
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Com s’anomena cadascun dels puntals fixats a la coberta d'una embarca-ció que serveixen per a subjectar el passamà? / ¿Cómo se llama cada uno de los puntales fijados en la cubierta de una embarcación que sirven para sujetar el pasamanos?
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Com s’anomena la part ombrejada de l’embarcació del dibuix, que es troba per sota de la superfície de flotació? /¿Cómo se denomina la parte sombreada de la embarcación del dibujo, que se encuentra por debajo de la superficie de flo-tación?
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Quin assentament té el vaixell que es mostra en el dibuix? / ¿Qué asiento tiene el barco que se muestra en el dibujo?
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Quin tipus de nus preferentment faríem per afermar-lo al passamans del vaixell? / ¿Qué tipo de nudo preferentemente haríamos para afirmarlo al pasamanos de la embarcación?
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Es recomanable senyalitzar la posició de l’ancora en un fondeig, per fer-ho s’utilitza un cap prim amarrat a l’ancora fins a un gaiatell en superfície. Com s’anomena aquest estri? / Es recomendable señalizar la posición del ancla en un fondeo, para hacerlo se utiliza un cabo delgado amarrado al ancla hasta un boyarín en superficie. ¿Cómo se llama este utensilio?
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En cas de tenir que remolcar una embarcació i mantenir una posició estable, la longitud del cap de remolc haurà de ser?./ ¿En caso de tener que remolcar una embarcación manteniendo una posición estable, la longitud del cabo de remolque deberá ser?
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La forma adequada de capejar un temporal serà? / ¿La forma adecuada de capear un temporal será?
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On s’han d’instal·lar els extintors portàtils? / ¿Dónde deben ir instalados los extintores portátiles?
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Com s’anomena el mètode de recerca d’un tripulant representat en el di-buix? / ¿Cómo se denomina el método de búsqueda de un tripulante represen-tado en el dibujo?
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Quina és la distància mínima que cal deixar des de la boia que asse-nyala la presència d’un submarinista?./ ¿Cuál es la distancia mínima que se debe dejar desde la boya que señaliza la posición de un buzo?
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A quina distància de la costa es pot llençar bosses de plàstic al mar?./ ¿A qué distancia de la costa se pueden tirar bolsas de plástico al mar?
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Quina forma té i de quin color és la marca de cap de la boia del sistema lateral regió "A" que hem de deixar pel costat de estribord en entrar a port?. / ¿De qué forma y color es la marca de tope de la boya del sistema lateral región "A" que debemos dejar por el costado de estribor al entrar a puerto?
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Què ens indica la balisa de la figura?./ ¿Qué nos indica la baliza de la figura?
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Què ens indica marca cardinal de la figura?./¿Qué nos indica la marca cardinal de la figura?
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Quin és el color del llum de la marca que ens indica la ubicació d’un abocador? / Cuál es el color de la luz de la marca que nos indica la ubicación de un vertedero?
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On es troba el perill respecte d’una marca cardinal S?./ ¿Dónde se encuentra el peligro respecto de una marca cardinal S?
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Quin tipus de vaixell exhibeix els següents llums? / ¿Qué tipo de buque exhibe las siguientes luces?
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De nit, observem dos llums vermells en línia vertical (i cap més llum). A quin tipus de vaixell corresponen? / De noche, observamos dos luces rojas en línea vertical (y ninguna otra luz). ¿A qué tipo de buque corresponden?
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Quin senyal acústic indica que un vaixell està fent enrere? / ¿Qué señal acústica indica que un buque está dando atrás?
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Quines característiques (color i arc de visibilitat) té el llum de remolc? / ¿Qué características (color y arco de visibilidad) tiene la luz de remolque?
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Què han de fer els vaixells d’eslora inferior a 20 metres respecte dels vaixells que només puguin navegar amb seguretat dins d’un pas o canal angost? / ¿Qué deben hacer los buques de eslora inferior a 20 metros respecto de los buques que solo puedan navegar con seguridad dentro de un paso o canal angosto?
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Què ens indica un vaixell que porta hissada una marca consistent en tres boles negres en línia vertical? / ¿Qué nos indica un buque que lleva izada una marca consistente en tres bolas negras en línea vertical?
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A i B representen dues embarcacions de propulsió mecànica en una situació d’encreuament amb risc d’abordatge. Quina maniobra, d’acord amb el RIPA, ha de realitzar l’embarcació B? / A y B representan dos embarcaciones de propulsión mecánica en una situación de cruce con riesgo de abordaje. ¿Qué maniobra, de acuerdo con el RIPA, debe realizar la embarcación B?
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Quin tipus de vaixell exhibeix els següents llums? / ¿Qué tipo de buque exhibe las siguientes luces?
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Què hem d’evitar, si les circumstàncies ens ho permeten, en els canvis de rumb que efectuem per a evitar un abordatge? / ¿Qué debemos evitar, si las circunstancias nos lo permiten, en los cambios de rumbo que efectuemos para evitar un abordaje?
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Navegant en un vaixell de vela i rebent el vent per la banda d’estribord, albirem per la proa un altre vaixell de vela, que se’ns apropa amb risc d’abordatge, el qual porta caçada la vela major a la banda d’estribord. ¿Qui té l’obligació de maniobrar i per quin motiu? / Navegando en un buque de vela y recibiendo el viento por la banda de estribor, avistamos por la proa a otro buque de vela, que se nos aproxima con riesgo de abordaje, el cual lleva cazada la vela mayor a la banda de estribor. ¿Quién tiene la obligación de maniobrar y por qué motivo?
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Si estem navegat, no hi ha corrent, i ens hem d’acostar a una balisa per agafar el cap del mort, com serà la manera correcte d’acostar-nos a la balisa respecte al vent? / Si estamos navegando, no hay corriente, y tenemos que acercarnos a una boya para coger el cabo del muerto. ¿Cómo será la manera correcta de acercarnos a la boya respecto al viento?
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Si estem atracats, abarloats al moll, i la predicció meteorològica anuncia que la intensitat del vent pujarà i veiem que bufarà de proa, quins són els caps que haurem de reforçar?/ ¿Si estamos atracados, abarloados al muelle, y el parte meteorológico anuncia que la intensidad del viento subirá y vemos que soplará de proa, cuales son los cabos que deberemos reforzar?
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Quina maniobra és la més indicada quan estem navegant en una zona de vent si tenim un incendi a bord i volem que el vent aparent sigui zero?./ ¿Qué maniobra es la más indicada, cuando estamos navegando en una zona de viento, si tenemos un incendio a bordo y queremos que el viento aparente sea cero?
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Com s’anomena el forat per on l’eix de l’hèlice travessa el buc, que és un dels punts de major risc per on podem tenir una via d’aigua?./ ¿Cómo se denomina el orificio por donde el eje de la hélice atraviesa el casco, que es uno de los puntos de mayor riesgo por donde podemos tener una vía de agua?
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-Quin és el tractament immediat en cas de qualsevol cremada? / ¿Cuál es el tratamiento inmediato en caso de cualquier quemadura?:
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Si les lectures del baròmetre indiquen una baixa sobtada de la pressió atmosfèrica, que hem de preveure? / ¿Si las lecturas del barómetro indican una bajada repentina de la presión atmosférica, que tenemos que prever?
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Si estem fondejats i l’indicador de l’anemòmetre marca 13, què vol dir aquesta lectura? / ¿Si estamos fondeados y el indicador del anemómetro marca 13, qué quiere decir esta lectura?
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Quina escala utilitzarem per conèixer la intensitat de l’estat de la mar o onades?/ ¿Qué escala utilizaremos para conocer el estado de la mar u oleaje?
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Quin valor té, en hectopascals, la pressió atmosfèrica normal a nivell del mar? / ¿Qué valor tiene, en hectopascales, la presión atmosférica normal a nivel del mar?
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Què és l’arc d’equador comprès entre el meridià de Greenwich i el meridià del lloc on ens trobem? / ¿Qué es el arco de ecuador comprendido entre el meridiano de Greenwich y el meridiano del lugar donde nos encontramos?
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Quin rumb circular correspon al rumb quadrantal S12W? / ¿Qué rumbo circular corresponde al rumbo cuadrantal S12W?
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Com s’anomena l’interval de temps en el qual la llum d’un far repeteix la mateixa seqüència i en el mateix ordre? / ¿Cómo se denomina el intervalo de tiempo en el cual la luz de un faro repite la misma secuencia y en el mismo orden?
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Què és la marcació d’un punt de terra o d’un objecte de referència? / ¿Qué es la marcación de un punto de tierra o de un objeto de referencia?
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Durant la navegació, ¿quan canvia el valor del desviament? / Durante la navegación, ¿cuándo cambia el valor del desvío?
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El dia 22 d’octubre de 2022, des de la situació l = 35º 50,0’ N i L= 005º 50,0’ W, donem rumb al llum vermell del port de BARBATE (Fl.R.4s5M). A quin rumb d’agulla (Ra) hem de governar? Desviament per a aquest rumb (?) = –3º. El día 22 de octubre de 2022, desde la situación l = 35º50,0’ N y L = 005º50,0’ W, damos rumbo a la luz roja del puerto de BARBATE (Fl.R.4s5M). ¿A qué rumbo de aguja (Ra) debemos gobernar? Desvío para este rumbo (?) = –3º.
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A HRB = 14:00 del dia 22 d’octubre de 2022, ens trobem en la situació l = 35º50,0’ N i L = 005º50,0’ W, navegant al rumb d’agulla (Ra) = 315 a una velocitat de 6 nusos. Quina serà la nostra situació d’estima a HRB = 16:30? Desviament per a aquest rumb (?) = –4º. A HRB = 14:00 del día 22 de octubre de 2022, nos encontramos en la situación l = 35º50,0’ N y L = 005º50,0’ W, navegando al rumbo de aguja (Ra) = 315 a una velocidad de 6 nudos. ¿Cuál será nuestra situación de estima a HRB = 16:30? Desvío para este rumbo (?) = –4º.
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El dia 22 d’octubre de 2022, a HRB = 10:00, prenem demora d’agulla del far de PUNTA EUROPA (Da) = 000, i simultàniament, distància al mateix far (d) = 5,7 milles. Quina és la nostra situació a HRB = 10:00? Desviament al rumb al que naveguem (?) = –4º El día 22 de octubre de 2022, a HRB = 10:00, tomamos demora de aguja del faro de PUNTA EUROPA (Da) = 000, y simultáneamente, distancia al mismo faro (d) = 5,7 millas. ¿Cuál es nuestra situación a HRB = 10:00? Desvío al rumbo al que navegamos (?) = –4º.
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A Temps Universal (TU) = 14:00 del dia 22 d’octubre de 2022, ens trobem al port de CADIS, amb un sondatge segons la carta (Sc) de 2,4 m i una pressió atmosfèrica de 1.023 hPa (hectopascals = mil·libars). Quin sondatge moment (Sm) tindrem a la següent baixamar? A Tiempo Universal (TU) = 14:00 del día 22 de octubre de 2022, nos encontramos en el puerto de CÁDIZ, con una sonda según la carta (Sc) de 2,4 m y una presión atmosférica de 1.023 hPa (hectopascales = milibares). ¿Qué sonda momento (Sm) tendremos en la siguiente bajamar?
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2022-10 Patró/ona d'embarcació d'esbarjo 2er